Babylycka, glädje och dan före dan!

Visste typ på ett ungefär vad jag skulle få veta idag-att en liten tös och dotter till min syster kommit till världen!
Visste förstås inte riktig när det skett eller när det exakt skulle ske. Vaknade väldigt tidigt, hade för första gången på länge slocknat före klockan 01 och var pigg redan 06.43 typ. Kunde inte hålla mig och var tvungen att lyfta luren till pappa för att få veta.

Pappa var glad och pigg som vanligt och som vanligt så där lite skojfrisk och hemlighetsfull.... hörde på rösten att det var klart,

"Jag ska ringa upp Lina (-min andra syster) så ska hon berätta mer hur det blev" sa han upprymt

Jag kunde inte hålla mej och envisades med frågan

"Men har den kommit ut??????"

"Ja" sa pappa, Lina ska fortsätta.

"Då är du morfar då!!!!! sa jag ivrigt

"Ja!"

Och så ringde Lina upp och förkunnade med av lyckotårar bruten röst att lilla flickan kommit till världen för ca 3 timmar sen och att både mor och dotter mådde jättebra. Det hade förvisso varit en väldigt kämpig förlossning med mkt smärta och långdragna krystvärkar och förlossningsteamet hade stått i valet och kvalet om att söva Jenny så hon kunde förlösas med kejsarsnitt.
Men det hade som skönt var gett sej tillslut.

Hade även en väldigt fin förmiddag som följde, var på Tors HUs och det var riktigt trevligt, försonades med en person jag inte dragit jämnt med och så gjorde jag jättefina smycken av vårt vackra smyckemateriel.

Hann hälsa God Jul innan det var dags att fortsätta med pappa för att hämta Lina på järnvägsstationen efter alla 40 mil från huvudstaden och Täby.

Hennes lille söta perserhanne Rasmusnalle var klart oxå med, lille Nalle-Baby!!!!!!!

Snälla Lina bjöd både mej och pappa på lunch från pizzeria Dillans, jag tog en kebabtallrik, pappa en kebabrulle och Lina en kebabpizza:)

Sen har jag varit i Floby och haft det underbart!
Mamma var i fullt ståhej med kak och brödbakning, julmat och annat fix.

Och så fick jag även prata lite med Jenny på telefon och ge henne mitt grattis.

Kvällen blev även den superbra, var hemma hos Britt och firade lilla julafton. Riktigt mysigt, vi drack glögg och åt pepparkakor.

Och imorn är det julafton och då ska vi alla fira och vara glada!

GOD JUL!!!!!



                            
Och sist men inte minst-välkommen till världen lilla underverk!

Kommentarer
Postat av: Margit Üprus

Hej Frida! God Jul o Gott Nytt År! Skönt att din syster födde barnet från underlivet inte med magen, kejsarsnitt, intensiven. Hälsa till Jenny och Trulsan som föddes den 23e december margit. och mormor o morfar, dina föräldrar. + lina o peter.

2009-12-26 @ 00:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0