Luciasång och garderobsstädning;)

Kom precis lagom i tid till Tors idag för att beskåda Herrljunga Lucia med sina tärnor, det var verkligen jättevackert, ty de sjöng så bra.

Lucian, vid namn Thedwall nånting var verkligen jättesöt men,.... tyckte det skulle vara bättre om Hanna Paulsson skulle burit kronan istället. Då skulle tåget vara ännu vackrare, eftersom Hanna var längst av dem, nästan 1.80 tror jag och så har hon sånt där riktigt fluffigt änglahår som ser ut som sockervadd från Liseberg.

Så även fast det var trevligt och fint kunde jag inte låta bli att reta mej på att långa Hanna fick stå bredvid lilla Lucian:P

Trista demokrati!

Så störande! Fick typ lust att skrika "Hanna som är längst borde vara Lucia, ge kronan till henne!!!!" Men då skulle hela Tors Hus bli utskämt + att episoden skulle minnas som "Störande reflektioner på dårhuset"
Men det gjorde jag klart inte utan sa det mer diskret till mina vänner vid bordet... "Tyyyyst!" var svaret
Hehhehe...

Men kom på en annan grej sen och eftersom de både går och lussar på beställning samt på traditionella  ställen så kunde väl det stället som bjuder in dem få bestämma vem av dem som ska vara Lucia då, för lite mer variation:P

Men men skit sam, alla var nöjda och glada
Nöjd var iaf jag som fick ett par garderober genomsorterade.

FRIDA

                                                   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0