Psykotiskt på Liseberg- jag, Britt & skrik i Sagoslottet!

Kan knappt med ord beskriva de ljuva och enkla men fantastiska ögonblick jag fått vara med om idag....

Först vaknade jag så förbryllande. Hade som vanligt kommit i säng väldigt sent, det drog ut på tiden så somnade nångång vid halv 3 och när jag vaknade var det mörkt ute. Och med tanke på hur himla utvilad jag kände mej, som om jag sovit i flera dygn och sovit bort både tid och rum i många fler timmar än nödvändigt kunde jag inte tro annat än att "aj, så har jag sovit bort denna dag oxå," Och för att konstatera hur mkt dag som försvunnit tog jag mobilen tryckte fram klockan;

06.02 stod det.

Va! Kan verkligen inte vara sant kände jag först, finns inga möjligheter i världen, jag som la mej så himla sent, jag kan verkligen inte vara pigg vid den här tiden.

Men så slog det mej hur tyst det var,- inga människoljud eller bilar som for, det var knäpptyst.
Och då förstod jag.

Låg ändå och drog mej gott ett par timmar och kände en livsglädje och inre styrka jag inte varit i närheten av på riktigt länge, verkligen inte.... Och det var väldigt stort, jag kände mej hel, som en enda kropp och inte bara massa slamsor...

Körde igång vid 10-tiden. Stekte pytt i panna från frysen och gjorde ett par ärenden innan det var dax för Tors Hus.
Kände en sån himla glädje, och lycka!

Klockan 15.08 gick tåget till Göteborg, det var häftigt!!!
Jag bara log, log och log.... allt var så vackert och mäktigt, det bara glittrade överallt!

Det var jag och Britt som åkte.

Åh, vad det pirrade i mig i den stora härliga stan!

När vi kommit fram till vårt resmål Liseberg avverkade vi några fantastiska timmar. Jag flammade av liv, liv som bara flödade! Vill inte verka självupptagen men det här var verkligen underbart.

Hamnade dock i ett par småpsykoser när jag och Britt tog en fika vid tornet, det blev bara så himla mkt av allt så det flöt lixom ihop på nåt sätt. Mina tankar rullade utanför mej och fick egna vingar som gjorde mej övertygad om att vara väldigt sedd och identifierad av en viss person som jag exploderade inför,..... Och så träffade vi konstnärer och  hantverkare, väldigt trevliga var alla och jag fick både gratis glass på Liseberg och gratis dip på McDonalds senare.....

Innan vi åkte hem var det Sagoslottet, det var tokroligt!!!! Och häftigt, fick en liten ide därinne... som jag kommer att presentera längre fram....

Hamnde dock i en självhatssvacka när jag kommit hem igen. Tände av.

KRAMAR ALLA DÄRUTE JAG LEVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0