Bertmarks gör bort sej igen

Klockan halv sju ikväll plingade det på dörren. Det var en ung man och en som var lite till åren som stod utanför.

Trodde först att det var jehovas men de kom ifrån förlaget Bertmark och ville sälja en serie uppslagsverk till mej för typ 8 000:-, som jag fick välja hur mkt jag ville betala av varje månad.
Men jag tackade självklart nej till de fräcka försäljarna! Det här var tredje året i rad som jag får besök från just det företaget.

Men blev inte förvånad över deras fräckhet. Första året jag fick besök av dem, 2007, visste jag inte riktigt hur det funkade när jag släppte in säljaren. Han uttryckte sej ungefär som att han kom ifrån nån organisation som ville göra en undersökning om hur allmänbildade unga personer i Sverige är. Det tyckte jag lät spännande så vi satte oss och prata, och det tog nästan 10 min innan jag insåg att han bara hade ett enda syfte-att pracka på mig nån bok vid namn "Aha 2006" hehhe ..... och då var det slutet på 2007

Han tjatade och tjatade, och jag blev på sätt och vis intresserad av boken men det som gjorde mej osäker var att man var bunden att köpa ytterligare minst 4 böcker för samma pris som boken han hade med sej DVS 847 kronor/st.

När jag velade så sa han till mej att jag verkade sjuk och försökte i närmare en hel timma att pressa på olika sätt för att få mig som kund, men det gick bara inte för mej... vilket jag nu är hemskt glad över.

Ett år senare vid ungefär samma tid som nu kom det en till försäljare som jag stötte på utanför min dörr när jag var på väg upp ifrån tvättstugan. Han hade med sej ett annat lexikon vid namn "Medicon" som är deras medicinska uppslagsverk och dra på trisser så han blåljög för mej!!!!!

Bland annat så påstod han att vårdskolorna köpte detta band som galningar och fick betala ett nästan dubbelt så högt pris mot vad jag skulle få göra, samt att boken bara nån månad senare skulle stiga ifrån det då aktuella priset på 790 sek till 1995.
Men det mest korkade han sa var att boken skulle vara godkänd fram till första året på läkrprogrammet....

Priset steg ju e klart inte utan de böckerna är t.o.m billigare, som nu ligger på ca 700 jämnt om man går in på hemsidan. Men  ännu bättre, har man lite tur och går in på Tradera kan man köpa dem från 1 kr och utan bindingstid!

Och det där med att vårdskolorna köpte in böcker var ju verkligen skitsnack, för vilken skola köper in lexikon som inte är färdigskrivna???

Men denna gång blev mötet väldigt kort. Jag sa till dem att jag köper era böcker på Tradera för 25 kronor styck, och så blev det ingen affär hos mej... hahahahh!!!!

Jag säger bara en sak: Handla ALDRIG av dörrförsäljare, de vill bara åt ens pengar och är verkligen inte att lita på! 


Ta hand om Er!<3

FRIDA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0