Det ska bli världens vackraste jul.


Man har redan förstått det faktumet, att det snart är dags igen. Man ser hur skyltfönsterna skiftar färg, det lockas och planeras.
Min första jul här nere i nya Herrljunga ska bli världens vackraste. 
I fönstrerna skall jag hänga upp apelsiner men nejlikor. Jag ska baka massvis med pepparkakor, laga kötbullar, koka knäck och annat julgodis.
Jag ska tillverka tomtar och änglar, handla julstjärnor och hyacinter. skura hela min lägenhet från topp till tå.
Det ska lukta julkryddor, stearinljus och stekos. För att inte tala om vilken stämning det kommer att blir!
Ska ställa in en gran och fylla den med vackra kulor, girlanger och smällkarameller.

För ett tag sen tyckte jag att det kändes lite tråkigt att det skulle va jul så snart igen men inte nu längre:)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0