Grattis Carl 18 år!

Oj, viket kalas jag varit på idag!
Riktigt toppentrevligt och mysigt hemma hos mina kusiner i Hegnola utanför Skövde.
Carl fyllde 18 år i förrgår och hade idag sitt kalas.
Jag tog tåget till Skövde och blev där upplockad av pappa, mamma, min syster Jenny och hennes Jimmy. 
Lillebror fick åka med mormor och morfar då våran bil var full. Egentligen så skulle först jag åkt med dem men vågade inte det pga lite olika saker.......;P

När vi kom ut till Hegnola var stämningen på topp!
Vi mottogs varmt och fint av födelsedagsbarnet som kan få ur sej lite vad som helst eftersom han är skapt som han är.
Vi fick oss ett gott skratt när Jenny pekade på sin tjocka mage och frågade Carl om han förstod vad det var så utbrast han spontant med orden

-Har Du knullat!!!!?????

Ett lite annorlunda men spontant svar som sagt.....

Sen var det underbar Tacobuffé gjord på konstens alla regler, det var rödlök, riven ost, creme fraiche i mängder, nachochips och grillade kycklingklubbor.

Eftersom jag och mina föräldrar var de sista gästerna som lämnade kalaset så blev det en stund av rätt djupa samtal innan vi åkte. Jag berättade om mina tillkortakommanden i samband med det tragiska och oerhört OPROFFESSIONELLA polisförhör som jag blev inkallad till i början av året. Råkade ut för en riktigt bitchig kvinnlig blonderat ung polishona med grisnäsa och ett uppbullat patetiskt decolltage under hakan. Sur som ättika och bekväm så att det skätte om det.
Ush vilken GRIS! Neuf neuf neuf....

Iaf, först kom vi in på det sen fortsatte samtalet om andra tragiska episoder i både min mamma, mosters och hennes mans liv. Tre stycken djupt ärrade människor med minnen man inte önskade nån:( Men det var ändå ett väldigt fint och bra samtal och jag känner att det finns väldigt mycket värde i att veta om de saker som sas.

Men nu är jag hemma igen.

Ha de gott allihop!

/Frida

   

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0