Ont i min hals och i min själ

Ush! Har haft lite feber och ont i halsen hela dan. Skitjobbigt. Typ inga rena kläder men så skulle tvättiden infalla just idag oxå och eftersom vi aldrig får ngra tider i vårt hus så var jag tvungen att ta itu med det.
Har nu sprungit över gården som en ekorre och huttrat i höstkylan. Riktigt tugnt kändes det men lättare nu som skönt är.
Det har tråkigt nog inte bara gjort ont i min hals idag utan även i min själ. Det sved i mig  när den oväntade kyliga vinden ur Tors Hus-Carins läppar frätte i mitt inre för att jag och Kerstin flabbade åt en busringning på min mobil:(???

Blev helt kall inombords och visste inte vad jag skulle säga- vi hade bara lite småskoj, problemet???
Efter några obehagliga sekundrar av tilrättvisande och uppläxning av ovan nämnda person kände jag mej lite förvirrad. Bla så fick jag höra att: Man kan inte säga vad som helst och göra vad som helst här på Tors Hus för andra här kan må dåligt av det! Det är inte meningen att man må sämre när man går härifrån än när man kom!

Skulle inte JAG, om nån, veta om det?

Blev riktigt illa till mods och i ren uppgivenhet så smög jag ner en brytbladskniv i väskan när jag gick hem. Det gjorde så ont i hjärtat och kände bara att blöder det på insidan kan det lika gärna oxå göra det på utsidan......
Vaddå må sämre när man går hem istället för när man kom????......Halleluja
Klockan var ung 2 när detta inträffade. Pappa hade lovat att hämta mej vid 3 men det kändes så himla tugnt alltihop att jag inte visste om jag förhuvudtaget skulle orka vara kvar tills dess.

Men så blev det inte. Stannande och blev upplockad av min snälla pappa.

Det var dock fortfarande tugnt när jag kom hem. Min tvättid hade börjat och lägenheten var stökig. Kände bara att "hur ska jag orka"???. Pappa var inte heller i nån vidare form.

Allt kändes bara grått, tugnt och hemskt som i en trasig dimma.

Men jag måste ändå ta hand om mej själv iaf. Kom att tänka på vad Falköpingspoliserna sa när de lämnade av mej utanför psyket sist, att jag ska vara rädd om mej.
Älskar poliser!!!!!

Ha en god kväll ni iaf, trots dessa rader,

Frida



kissingkittyangel.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0