Bedövningsmedel.....???

När jag slocknade till ro i natt så var det med belåtenhet.
Efter att både ha tränat, slitit med städning i flera timmar och varit igång i princip i ett så kändes det verkligen som en god början på ngt nytt:)
Hade som vanligt svårt att slita mej från datorn och var klistarad långt in på natten- hade bestämt först att lämna den senast klockan 22 men icke. Klockan var .......hehe.....23.45 när jag släckte skärmen. Självdissiplin fyrkant:S
Sov skönt ändock och vaknade utvilad idag.
För denna dag har det varit fullt på agendan. Först samatal med Lotta Westberg kl 11, lunch kl 12, gratta Jossan, tvättid kl 14-21, åka iväg en sväng med Britt kl 14-18 sen tvätt igen.

Nog om tider men även om man är en sann optimist så har det gått rätt ok efter tabellerna.
Har shoppat på ÖB, Lidl och Willys. Samt en fika på donken.

På Lidl gjorde jag ett inköp jag aldrig gjort tidigare-jag köpte en öl.(!) Tanken var först att muta Peter med den men så kom den inte fram när jag träffade honom på väg hem från Falköping så den åkte med hem till Herrljunga igen. Sen kändes det inte helt bra att ge lillebror sprit.

Så den blev istället uppdrucken av mej.....3,5% folköl 0,5 liter har jag hällt i mig ikväll i min ensamhet;)
Det gör lite ont i mig när jag skriver detta men det som föranledde att jag öppnade burken var några lessamma sekundrar på väg upp från tvättstugan.
Jag hade stoppat i ett par maskiner och var på väg tillbaka till min vackra välstädade lägenhet och kände att jag faktiskt kunde känna mej stolt över mej själv. Men på andra sidan gatan stod en grupp Romska killar och hängde. Några av dem bor jag granne med och en av dem bor under mej. Vi har tyvärr ingen god kontakt och han lixom sin sambo bara ignorerar mej och hälsar helst inte:( Men när jag försökte gå förbi dem och inte bry mej så väller det upp jälla och högljudda hånskratt. Eller ljuden var knappt värda ordet skratt skrik och skrän passar bättre.
Jag blir irriterad och vänder mej lite åt deras håll för att markera att jag hört dem men då låter det bara ännu värre:( 
Då kände jag mej riktigt lessen men rätt arg. Så när jag kommit in i min fina lägenhet så öppnades burken och jag tog en, två, tre, fyra klunkar.
Satte mej i soffan och tittade på Idol och efter en stund försvann mina sorgekänslor. Bara bilderna och ljuden fanns kvar i mej men taggens uddar hade trubbats av. Ett sug att springa tillbaka till kylskåpet och ta lite mer öl kom.
Sprang dit och klunka ett par ggr till innan jag kände att "vad ska jag hyckla och springa till kylskåpet för, jag tar med mej burken till soffan"

När jag gjort färdigt mina tvättärenden mm så ringde jag 1177 för att fråga om jag kunde ta mina sömnmedeciner nu när jag nyligen gjort min alkoholdebut. Fick svaret att en av pillerna jag käkar, vid namn Propavan var ok att ta eftersom många alkolister står på den medecinen. Däremot avrådde systern mej från att ta Zopiklon eftersom den kunde vara lite lurig. Men framför allt så avrådde hon mej för huvudaget att ta alkohol med medeciner.

Skönt att veta iaf. Men en sak står jag fast vid, och det är att kampen har bara börjat. Ingen skall kunna hindra mej från att komma vidare nu. Jag fortsätter att kämpa!!!

 

Kram och Godnatt iaf......... 



Kommentarer
Postat av: m

Men håll dig ifrån alkohol om du mår dåligt!!

2009-10-25 @ 21:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0