Finns det verkligen positiv särbehandling?

Uppriktigt sagt  så trodde jag det förut, men är nu inte alls lika säker....
Ordet låter ju himla fint, men när man ser vilka konsekvenser detta medför så blir jag väldigt fundersam.
Endel politiker är starkt för positiv särbehandling av tex invandrare.

Har personligen aldrig känt att detta begrepp klingar gott i mina öron och nu vet jag varför.

Positiv särbehandling blir tyvärr en björntjänst som mest slår tillbaka på dem som det skall hjälpa.

Ser det inte mindre än när man helt plötsligt ser mellan fingrarna inför könssegregerad simundervisning, anpassanden som troligtvis inte skulle genomföras fall det inte fanns krav/önskemål från just den grupp man valt att särbehandla, eller när DO beslutar att det helt plötsligt ska vara tillåtet att maskera sej i offentliga miljöer.......

Man jagar diskriminering som aldrig förr- samtidigt som det torgförs särbehandling...

Då förlorar ordet sin kraft och förvandlas till  populism och propaganda.

Och mot vilka slår det mest tillbaka emot, -jo, de som skulle hjälpas.

                                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0