Dag 1, första dan....

Idag har det varit första dan i detta nya nyttiga hälsoliv:)
Maten har varit av underbar kvalite och jag har varit ute och promenerat i nästan 90 minuter!
Mår så himla bra och är rejält mätt:)

Det är lite kul att när jag nu bytt ut kolhydraterna mot grönt och kött så känns det inte som att man ätit fast man känner sej mätt, det känns mera som att mjuk snö dalat ner lugnt och försiktigt i magen istället för hårda svällande stenar.

Menyn blev inte exakt som planerat men är verkligen jättnöjd ändå och detta var vad jag stoppade i mej:

Frukost/Lunch:
1 portion fetaostsallad bestående av röd och grön paprika, gurka och tomater, 5 skivor gravad lax och 1½ dl tzatziki
dryck till detta: citronvatten

Mellis: 2 skivor gravad lax

Middag: kycklinggryta bestående av stekt innerfile ihoprört med smaksatt creme fraiche och pizzaost. 
            Fetaostsallad, tzatizki och vatten

                                                                                    



/en nöjdare Frida!


Kommentarer
Postat av: mm

Det är viktigt att äta rätt. Glöm inte bort morgonmålet - dagens viktigaste måltid. Ät morgonmål, lunch, middag och några frukter. Simning är också ett effektivt sätt att träna och det tar inte så hårt på lederna! Jag önskar dig lycka till i resan! Hoppas det går bra för dig :-)

2010-01-05 @ 15:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0