det gör ont....

Den 21 januari så är det en resa till Ullared med Tors Hus. Klockan 09.00 går bussen och såklart att jag ska med dit då!!!!

Men, så finns det en erfarenhet, något som hänt tidigare, som stavas missuppfattning och tillkortakommande på en annan sån resa jag var med till i somras...... Den resan gjorde ont länge efteråt, på olika sätt, dels för ett tillkortakommande i kassa 51 av en trist kassörska samtidigt som jag fick ett riktigt otäckt telefonsamtal som fick mej att frysa när jag skulle packa ner mina varor....

Så det var med tunga steg jag gick utifrån det underbara och roliga varuhuset den annars soliga och vackra sommardagen:(

Tillkortakommandet från kassörskan, som i och för sej inte var särskilt grovt utan mest irriterande fick jag dock upprättelse för från Ullareds ledning i form av jättetrevlig feedback + ett presentkort på 200 kronor.
Så det var sen biff.
Det andra tillkortakommandet, telefonsamtalet, var betydligt svårare att reparera och blev aldrig utrett eller reparerat utan tiden fick gå...

Och det är just den erfarenheten som gör mej lite rädd. För det första så tänker jag inte acceptera om det som föranledde telefonsamtalet, att "det tog för lång tid", skulle kunna hindra mej ifrån att åka med på en Ullaredsresa ånyo.
Men tänk fall nån skulle försöka hindra mej hindra mej från att få åka igen med hänvisning av det inträffade sist????!!!!  Det skulle isf verkligen göra mej otroligt lessen och arg!

Jag försökte komma till rätta med problemet genom att söka förståelse på högre ort men till min groteskt stora förvåning så togs det mest med en nypa salt och att det betydde så lite att kvinnan som fått informationen endast kunde komma med svaret;

"ja vad ska man säga Frida"

Ungefär som att det var mitt fel att jag mådde dåligt!!!! Visst ser jag min del i det hela då irrritation uppstod pga att jag kom lite för sent ut ifrån varuhuset, - men alltså, det var ju Ullared och Ullared tar tid. Det kan nog de flesta av oss konstatera efter Kanal 5:s gemytliga och roliga såpa som sänts under hösten. Det tar tid och man kan inte kräva att allt går som på räls hela tiden, det viktiga är ju att man har det trevligt!!!!

Men, men iallafall, till Ullared ska jag den 21a, thats it.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0