Sicken da'!

Det är så vackert allt det här. Så skönt att bara kunna uppleva det, allt det vackra och det som gör mej så himmelsk glad! Jag tänker på min sköna härliga lägenhet, på min säng och på mitt skapande. Och på alla fina människor som jag har runtomkring mej.
Och på välfärden i Sverige som gör att jag har möjlighet att med anledning av mina omständigheter kan ta det lite lugnt och få leva.
Som gör att jag kan sova gott om natten utan att känna oro över min framtid.
Välfärden som även gör att jag kan få gå hos en psykolog och ha läkarkontakt utan att bli ruinerad. Samt att få studera helt gratis! Och sist men inte minst, att det finns en dagverksamhet full med innehåll, bland annat så är det buggkurs ikväll som står till buds,- helt gratis!

Vilka gåvor!

Den välfärden uppskattar jag oerhört!

Och den välfärden bör vi vara rädda om!

Nu ska jag sätta mej och läsa Oliver Twist för att sedan smita iväg på Svensklektion uppe på Komvux.

Sen blir det lite hemma-pyssel och efter det buggdans på Tors Hus.

Halleljuah!

                                           



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0